INSTRUKCJA APLIKACJI „DRY FAST” SZPACHLÓWKI ŻELKOTOWEJ Naprawa niewielkich uszkodzeń żelkotu przy użyciu szpachlówki żelkotowej „DRY FAST” KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI Uszkodzenie oszlifuj papierem ściernym o gradacji P100~P240 KROK 2 – PRZYGOTOWANIE DO APLIKACJI Powierzchnię oczyścić z kurzu i pyłu szlifierskiego. Usuń bardzo dokładnie zanieczyszczenia z powierzchni używając: CLEANER (Zmywacz) lub S3 FINISH CLEANER Sea-Line. […]
Przyczepność farb Podstawowe zagadnienia przyczepności Jednym z problemów z jakim spotykamy się podczas wykonywania prac lakierniczych to uzyskanie prawidłowej przyczepność farb, podkładów, lakierów czy farb przeciwporostowych. W czym tkwi problem łuszczenia i odpadania farby po kilku tygodniach od malowania? Wyniki badań wskazują, że prawidłowa przyczepność nowych warstw powłok lakierniczych do podłoża, możliwa jest wyłącznie w […]
Jakiej szpachlówki użyć? Jakiej szpachlówki użyć podczas podstawowych napraw jachtów oraz łodzi motorowych. Szpachlówki epoksydowe są jedynymi masami rekomendowanymi do użycia na elementach kadłuba stale zanurzonych w wodzie. Szpachlówki epoksydowe nie chłoną wody i posiadają właściwości antyosmotyczne i antykorozyjne. Nie zawierają rozpuszczalników i charakteryzują się niskim skurczem co pozwala na jednorazowa aplikacje grubych warstw masy. […]
Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Uniwersalnej Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Uniwersalnej: powierzchnię oszlifować papierem ściernym o gradacji P120 do P240. powierzchnię odmuchać z pyłu i kurzu. powierzchnię dokładnie oczyścić używając dedykowanych preparatów myjących, np. Cleaner Sea-Line. odmierzyć prawidłowo proporcje składników : objętościowo 2:1 , wagowo 100 : 44 składniki mieszać do uzyskania jednolitej barwy. czas aplikacji […]
Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej z włóknem szklanym Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej z włóknem szklanym powierzchnię oszlifować papierem ściernym o gradacji P120 do P240. powierzchnię odmuchać z pyłu i kurzu. powierzchnię dokładnie oczyścić używając dedykowanych preparatów myjących, np. Cleaner Sea-Line. odmierzyć prawidłowo proporcje składników : objętościowo 1:1 , wagowo 100 : 50 składniki mieszać do uzyskania […]
Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Lekkiej Instrukcja aplikacji Szpachlówki Epoksydowej Lekkiej powierzchnię oszlifować papierem ściernym o gradacji P120 do P240. powierzchnię odmuchać z pyłu i kurzu. powierzchnię dokładnie oczyścić używając dedykowanych preparatów myjących, np. Cleaner Sea-Line. odmierzyć prawidłowo proporcje składników : objętościowo 2:1 , wagowo 100 : 53 składniki mieszać do uzyskania jednolitej barwy. czas aplikacji […]
Tabela zastosowania granulacji papieru w systemach Sea-Line Niestety nie ma uniwersalnej zasady, która mówiłaby od jakiej granulacji papieru należy rozpocząć szlifowanie. Zastosowanie konkretnego typu papieru uzależnione jest od rodzaju podłoża, stanu powierzchni i tego, jakie efekty końcowe chcemy osiągnąć. Choć o wyborze materiału często decyduje doświadczenie, tabela powinna ułatwić dobór prawidłowej granulacji papieru do poszczególnych […]
Pięć lakierniczych pułapek (Magazyn WIATR, maj 2014) Natura skłania nas do oszczędzania. Jednak remontując jacht, szukajmy oszczędności z głową. Jak to robić? Po pierwsze- nie pomijaj prac przygotowawczych Podstawą prac lakierniczych jest prawidłowe przygotowanie powierzchni. Ta z pozoru prosta operacja wymaga w zasadzie tylko czasu. Nieprawidłowo odtłuszczona powierzchnia to przyczyna łuszczenia się, odpadania, zmatowienia, braku […]
Usuwanie drobnych uszkodzeń żelkotu Na krawędzi po uderzeniu nastąpił odprysk żelkotu, natomiast na płaskiej powierzchni pojawiła się gruba rysa. Aby dokonać naprawy należy najpierw złagodzić krawędzie odprysku ręcznie papierem ściernym 180, natomiast rysę najlepiej pogłębić frezem kulowym, a dopiero następnie złagodzić papierem ściernym. Zasady […]
PAJĄCZKI I SŁONECZKA Pajączki i słoneczka czyli kłopotliwe drobne, czarne rysy w kształcie pajęczyn lub promieniście rozchodzące się nitki na naszych łódkach z laminatu. Pojawiają się one w wyniku „starości/ zmęczenia” laminatu(LPS), uszkodzenia mechanicznego (uderzenie) lub z powodu zbyt słabej i cienkiej bądź nieprawidłowej konstrukcji elementu. W takim przypadku przenoszone podczas pracy napięcia obciążenia i […]
Amatorskie naprawy szkutnicze cz I – Jacht -Market maj 2014 Czy amator może samodzielnie przeprowadzić remont łodzi? Na pierwszy rzut oka wystarczy puszka farby, troszkę szpachli, wolny czas i dobre chęci. Dlaczego jednak u kolegi wygląda to wszystko lepiej i ładniej? Przecież nie jest szkutnikiem, lakiernikiem, w końcu robił to pierwszy raz . Diabeł tkwi […]
PRZYGODY BOSMANA ŻORŻA – TUŻ PRZED PIERWSZYM REJSEM Przygotowania do pierwszego rejsu – lista potrzebnych materiałów Słoneczny poranek rozpoczynał kolejny piękny kwietniowy weekend. Bosmana Żorża obudziły pierwsze promienie wiosennego dnia. Zefirek, jednocześnie delikatnie poruszając jego brodę szeptał mu do ucha: Bosmanie, Czas wstawać, to ostatnie dni przed pierwszym majowym rejsem. Bosman Żorż miał już ułożony […]