Remont kadłuba jachtu żaglowego typu Raja

Prace bosmańskie

Remont kadłuba jachtu żaglowego typu Raja

Remont kadłuba jachtu żaglowego typu Raja z zastosowaniem produktów Sea-Line

Stan przed rozpoczęciem prac:

01 02 03

Zeszlifowane wszystkie warstwy starego lakieru:

04 05

Pierwsza warstwa podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 mocno rozcieńczona,następnie kolejna bez szlifowania o mniejszym rozcieńczeniu. Położony na całej powierzchni. Widoczne wyznaczenie linii wodnej (+1cm) przed kolejną warstwą.

06 07

Pierwsza warstwa podkładu epoksydowego Antyosmozowego HS 3:2  bez rozcieńczenia.Położony pod linią wody (+1cm). Przed drugą warstwą szlifowano papierem o gradacji 400.Lakier bardzo trudny do nakładania, szczególnie dla początkujących, stąd szlifowanie miedzy warstwami. Miedzy wszystkimi warstwami czyszczono powierzchnię Zmywaczem ? Cleaner.

08

 

Po drugiej warstwie podkładu epoksydowego Antyosmozowego HS całość została przeszlifowana papierem o gradacji 400 ze szczególną uwagą na łączeniu lakierów, aby zniwelować próg.Następnie na całości położono podkład epoksydowy Lightprimer 5:1.

09

Pierwsza warstwa lakieru poliuretanowego kolor w proporcji 2:1 RAL9010 i RAL1015 z lekkim rozcieńczeniem. Położony nad linią wody (-1cm). Przed drugą warstwą szlifowano papierem o gradacji 400. Rozcieńczenie i proporcje bez zmian. Miedzy wszystkimi warstwami czyszczono powierzchnię Zmywaczem ? Cleaner.

10

Pierwsza warstwa farby antyporostowej bez rozcieńczenia. Położony pod linią wody (+1cm). Druga warstwa położona bez szlifowania między warstwami i bez użycia Zmywacza ? Cleaner. Zmywacz reaguje z farba Antyporostową. Malowanie koniecznie w masce ochronnej.

11

Część nad linią wody została przeszlifowana papierem o gradacji 800 ? 1000 celem usunięcia skaz, a następnie wypolerowana mechanicznie pastą polerską Brayt S1 Marine. Pasta została też użyta to miejscowego ręcznego polerowania pokładu, który malowany był dwa lata temu lakierem poliuretanowym RAL1015. Dzięki temu usunięto zabrudzenia, otarcia itp.  Poniżej zdjęcie końcowego efektu prac. Łódź posiada elementy drewniane, które również były remontowane. Stary lakier został zeszlifowany, następnie nałożone dwie warstwy Podkładu Epoksydowego Woodprimer 10:4, a następnie dwie warstwy Lakieru Poliuretanowego Bezbarwnego. Wszystkie likiery były nakładane wałkiem, tylko elementy drewniane pędzlem.

12 13 14

Użyte produkty:

15

Dziękujemy Panu Marcinowi z Leszna za przesłanie do nas materiałów.

Sea-Line

Katalog produktów Sea-Line? i Poradnik Szkutnika

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Najpopularniejsze
    KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
    CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
    Zamknij