Przygotowanie składników do malowania

Farby jachtowe

Przygotowanie składników do malowania

Przygotowanie składników do malowania zaczniemy od mieszania w odpowiedniej proporcji  składnika A + składnika B + rozcieńczalnika, wskazanego przez producenta. Nie stosujemy zamienników, mających często inny skład chemiczny i mogących spowodować  zachwianie właściwości farby oraz powstanie wad lakierniczych.

Do odmierzania prawidłowej proporcji, zastosujemy „KUBEK GAC”, na którym naniesione skale, łatwo i bez przypadkowej pomyłki pozwolą odmierzyć nam prawidłową ilość kubki z podziałkąposzczególnych składników.

Przed rozpoczęciem odmierzania, każdy składnik najpierw wymieszamy w opakowaniu, tak by cięższe części stałe, które mogły osiąść na dnie opakowania wymieszały się równomiernie z pozostałymi do jednolitej konsystencji.

Po proporcjonalnym, prawidłowym wymieszaniu składników,  pozostawiamy go na około 20 do 30 minut, a w przypadku lakierowania natryskowego w pojemniku na czas 10 do 15 minut. Czas ten jest niezbędny do:

  • rozpoczęcia reakcji bazy z utwardzacze,
  • odpowietrzenia mieszaniny z bąbli powietrza, co ułatwi następnie nakładanie farby,

następnie przelewamy lakier do kuwety malarskiej.

natryskAplikacja natryskiem wymaga odpowiednio przygotowanego pomieszczenia. Jeżeli łódź malujemy natryskowo w „nie do końca przystosowanym” hangarze z betonową posadzką, warto przed malowaniem zlać podłogę wodą, w celu zatrzymania na niej kurzu, ale wtedy pamiętamy, by nie przekroczyć zalecanej wilgotności powietrza podczas malowania. Jeżeli malujemy na otwartym powietrzu, pamiętamy by powierzchnia nie była bezpośrednio narażona na działanie promieni słonecznych, gdyż może to spowodować poważne uszkodzenia powłoki lakierniczej.

Po utwardzeniu podkładu, w razie potrzeby powierzchnię szlifujemy papierem ściernym o gradacji P320~ P600. Usuwając wszystkie zacieki, nierówności, etc., oczyszczamy i odtłuszczamy za pomocą zmywacza Cleaner Sea-Line by uzyskać idealne podłoże do nałożenia warstwy nawierzchniowej.

Tak przygotowaną powierzchnię powyżej linie wody, możemy już pokrywać Farbą poliuretanową (kolor) Sea-Line, a powierzchnie drewniane w celu zachowania transparentności Lakierem Poliuretanowym Bezbarwnym Sea-Line.

Lakiery poliuretanowe Sea-Line wymagają uzupełnienia odpowiednim rozcieńczalnikiem, w proporcjach wskazanych na etykiecie i karcie technicznej produktu.

W zależności od sposobu aplikacji użyjemy:

  • Rozcieńczalnika do wyrobów Poliuretanowych Sea-Line BRUSH/ROOL-  malując wałkiem lub pędzlem: rozcieńczenie  15-25%
  • Rozcieńczalnika do wyrobów Poliuretanowych Sea-Line SPRAY – malując  natryskowo: rozcieńczenie 45-55%.

Zastosowanie różnych rozcieńczalników pozwoli uzyskać nam idealną powierzchnię, ponieważ rozcieńczalniki mają wpływ na charakterystykę rozlewności lakieru czy szybkości odparowania. Zawsze używamy rozcieńczalników producenta farby.

IMG_1540Lakieru nakładamy minimum 2 warstwy, maksymalnie 3~4, w celu uzyskania bardzo dużej grubości. Utwardzony lakier możemy dodatkowo nabłyszczyć stosując mleczko polerskie Sea-Line, a w przypadku powstania skaz malarskich po oszlifowaniu papierem P-1200 / P-2000 usuwamy powstałe zmatowienia pastą polerską Sea-Line.

 

 

 

 

 

 


Katalog Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij