Naprawa niewielkich uszkodzeń żelkotu

Farby jachtowe

NAPRAWA NIEWIELKICH USZKODZEŃ ŻELKOTU

ZASTOSOWANIE:
System zalecany do naprawy pajączków, słoneczek, rysy oraz wszelkiego rodzaju uszkodzeń oraz ubytków powłoki żelkotu.

System stosujemy na:

  • żelkot (laminat poliestrowy)

Produkty potrzebne podczas naprawy:


KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI:

1. Powierzchnię oczyść z zanieczyszczeń używając Cleaner Sea-Line.

2. Wykonaj następujące prace szlifierskie, użyj papieru ściernego o gradacji P40-P120:

A. Pojedyncze uszkodzenia oraz niewielkie skupiska rys usuń:

  • używając frezu kulowego, dremela, dłuta lub innego odpowiedniego narzędzia, docierając do najgłębszego miejsca uszkodzeniaposzerz tworząc kształt rozwartej litery V.
  • wykonaj ukosowanie krawędzi uszkodzenia.

B. Uszkodzenia występujące na dużej powierzchni, oszlifuj usuwając całą warstwę uszkodzonego żelkotu.

WAŻNE: Wykonując prace szlifierskie zwrócić szczególną uwagę by nie wgryźć się zbyt głęboko, nie uszkodź warstwy nośnej laminatu.

3. Miejsce naprawy dokładnie zmatuj na całej powierzchni, użyj papieru ściernego o gradacji P80-P280.

4. Oczyść powierzchnię z pyłu i kurzu szlifierskiego.

5. Odtłuść miejsce naprawy używając Cleaner Sea-Line.

6. Używając taśmy lakierniczej wyznacz linię aplikacji szpachlówki.

KROK 2 – APLIKACJA SZPACHLÓWKI ŻELKOTOWEJ

1. Odpowiednią ilość szpachlówki żelkotowej DRY FAST wymieszaj z utwardzaczem w stosunku wagowym 100:2.

2. Dokładnie wymieszaj składniki produktu. Nie mieszaj większych ilości produktu niż ta, która może być zużyta.

3. Czas przydatności mieszaniny do stosowania w temperaturze 20°C wynosi 6-7 minut.

4. Szpachlówkę nakładaj wyłącznie na oszlifowaną powierzchnię.

5. Wypełnij uszkodzenia:

  • Nałóż odpowiednią ilość szpachlówki.Nie przekraczaj grubości 1mm w jednej warstwie.
  • Aby uzyskać jednolite wypełnienie,wypychaj powietrze z masy szpachlowej dociskając ją szpachelką do powierzchni.
  • Wyrównaj powierzchnię pozostawiając niewielki naddatek, pozwalający po oszlifowaniu na wykonanie prac polerskich.

6. Przed nałożeniem kolejnej warstwy szpachlówki:

  • Powierzchnię zmatuj,użyj papieru ściernego o gradacji P40-P120.

KROK 3 – PRACE WYKOŃCZENIOWE

1. Po utwardzeniu szpachlówki powierzchnię oszlifuj:

  • Szlifowanie wstępne / zgrubne: użyj papieru ściernego P240-P400
  • Szlifowanie wykończeniowe: użyj papieru ściernego P600-P1500

2. Wypoleruj powierzchnię zgodnie z instrukcją, wykorzystaj odpowiedni rodzaj pasty polerskiej: S1 PREMIUM lub S05.

3. Zabezpiecz powierzchnię przed działaniem promieni UV, użyj wosku Sea-Line S4 lub S5.


katalog Sea-Line

Więcej informacji o produktach Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij