MALUJEMY STAL i ALUMINIUM czyli krótka ściąga z etapów remontu

Farby jachtowe

MALUJEMY STAL I ALUMINIUM czyli krótka ściąga z etapów remontu

IMG_1752

MALUJEMY STAL I ALUMINIUM KROK PO KROKU:

Krok 1:

Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki.
Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line.

cleaner

Krok 2:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P80 do P180 do usunięcia wszystkich ognisk korozji (SA 2 1/2).
Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.

Krok 3:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2-3 warstwami podkładu epoksydowego antykorozyjnego 4:1 Sea-Line z rozcieńczalnikiem do wyrobów epoksydowych Sea-Line – pędzel wałek 5-25% lub natrysk 10-50%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 120h (5 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400.

primer_epoxy_anticorossive

Krok 4:

Uzupełnij uszkodzenia:

  • Szpachlą Epoksydową Uniwersalna Sea-Line – małe uszkodzenia,szybkie naprawy.
  • Szpachlą Epoksydową Lekka Sea-Line – duże powierzchnie i średnie uszkodzenia.
  • Szpachlą Epoksydową z włóknem szklanym Sea-Line – głębokie uszkodzenia.

epoxy_filler

Krok 5:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P120 do P180.
Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.
W razie potrzeby do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line.

Krok 6 (opcja):

Tak przygotowaną powierzchnię możemy dodatkowo pokryć 1-2 warstwami Podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 Sea-Line z rozcieńczalnikiem do wyrobów epoksydowych Sea-Line pędzel wałek 5-25% lub natrysk 5-50%.

Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 120h (5 dni) lub występują występują uszkodzenia powierzchni np. morka (baranek),  powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400.

primer_lightprimer

Krok 7:

Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.
Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Sea-Line.

Krok 8:

     nad linią wody:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2-3 warstwami Farby poliuretanowej (kolor) Sea-Line z rozcieńczalnikiem do poliuretanów Sea-Line: pędzel wałek 15-25% lub natrysk 45-55%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 72h (3 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400.

    pod linią wody:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2 warstwami Farby Przeciwporostowej Sea-Line.

Jeżeli jednostka nie będzie narażona na porastanie, dopuszczalne jest zastosowanie  pokrycia 2-4 warstwami Lakieru poliuretanowego Sea-Line z Rozcieńczalnikiem do poliuretanów Sea-Line:  pędzel wałek 5-25% lub natrysk 45-55%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 72h (3 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400.

antifouling

Krok 9:

Po pełnym utwardzeniu Lakier Poliuretanowy wypoleruj Pastą polerską Sea-Line S1 PREMIUM lub pastą polerską Sea-Line S1 i Mleczkiem polerskim Sea-Line S2 w celu usunięcia skaz po błędach w aplikacji oraz nadaniu dodatkowego połysku. W celu zabezpieczania powierzchni użyj Sea-Line S4 PROTECT WAX lub S5 QUICK WAX.

 


Katalog Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Najpopularniejsze
    KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
    CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
    Zamknij