MALUJEMY STAL i ALUMINIUM czyli krótka ściąga z etapów remontu

Farby antyporostowe

MALUJEMY STAL I ALUMINIUM czyli krótka ściąga z etapów remontu

IMG_1752

MALUJEMY STAL I ALUMINIUM KROK PO KROKU:

Krok 1:

Obrabianą powierzchnię oczyść za pomocą czystego papieru lub szmatki.cleaner
Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Se-Line?.

Krok 2:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P80 do P180 (w zależności od użytej technologii – patrz TABELA ZASTOSOWANIA PAPIERÓW ŚCIERNYCH.
Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.

Krok 3:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2-3 warstwami Podkładu epoksydowego antykorozyjnego 4:1 Sea-Line? z rozcieńczalnikiem do wyrobów epoksydowych Sea-Line? – primer_epoxy_anticorossivepędzel wałek 5-25% lub natrysk 10-50%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 120h (5 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400 (w zależności od użytej technologii – patrz TABELA ZASTOSOWANIA PAPIERÓW ŚCIERNYCH).

Krok 4:

Uzupełnij uszkodzenia:epoxy_filler
– Szpachlą Epoksydową Uniwersalna Sea-Line? – małe uszkodzenia,szybkie naprawy.
– Szpachlą Epoksydową Lekka Sea-Line? – duże powierzchnie i średnie uszkodzenia.
– Szpachlą Epoksydową z włóknem szklanym Sea-Line? – głębokie uszkodzenia.

Krok 5:

Przeszlifuj papierem ściernym o gramaturze P120 do P180 (w zależności od użytej technologii – patrz TABELA ZASTOSOWANIA PAPIERÓW ŚCIERNYCH).
Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.
W razie potrzeby do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Se-Line?.

Krok 6 (opcja):

Tak przygotowaną powierzchnię możemy dodatkowo pokryć 1-2 warstwami Podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 Sea-Line? z rozcieńczalnikiem do wyrobów epoksydowychprimer_lightprimer Sea-Line? pędzel wałek 5-25% lub natrysk 5-50%.

Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 120h (5 dni) lub występują występują uszkodzenia powierzchni np. morka (baranek),  powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400 (w zależności od użytej technologii – patrz TABELA ZASTOSOWANIA PAPIERÓW ŚCIERNYCH).

Krok 7:

Odkurz w celu usunięcia wszystkich pozostałych pyłów i zanieczyszczeń.
Do odtłuszczenia użyj zmywacza: Cleaner Se-Line?.

Krok 8:

     nad linią wody:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 2-3 warstwami Farby poliuretanowej (kolor) Sea-Line? z rozcieńczalnikiem do poliuretanów Sea-Line? : pędzel wałek 15-25% lub natrysk 45-55%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 72h (3 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400 (w zależności od użytej technologii – patrz TABELA ZASTOSOWANIA PAPIERÓW ŚCIERNYCH).

    pod linią wody:

Tak przygotowaną powierzchnię pokryj 1-2 warstwami Farby Przeciwporostowej Sea-Line?.antifouling

Jeżeli jednostka nie będzie narażona na porastanie, dopuszczalne jest zastosowanie  pokrycia 2-4 warstwami Lakieru poliuretanowego Sea-Line? z Rozcieńczalnikiem do poliuretanów Sea-Line?:  pędzel wałek 5-25% lub natrysk 45-55%.
Jeżeli kolejna warstwy podczas naprawy zostaną nakładane dłużej niż po upływie 72h (3 dni), powierzchnię przeszlifuj papierem ściernym P320 do P400 (w zależności od użytej technologii ? patrz TABELA ZASTOSOWANIA PAPIERÓW ŚCIERNYCH).

Krok 9:

Po pełnym utwardzeniu Lakier Poliuretanowy wypoleruj Pastą polerską Sea-Line? S1 lub Mleczkiem polerskim Sea-Line? S2 w celu usunięcia skaz po błędach w aplikacji oraz nadaniu dodatkowego połysku. W celu zabezpieczania powierzchni użyj Preparatu z teflonem Sea-Line? S3.

Katalog produktów Sea-Line? i Poradnik Szkutnika
  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Najpopularniejsze
    KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
    CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
    Zamknij