Malujemy dwukomponentowymi farbami nawierzchniowymi

Prace bosmańskie top strony

MALUJEMY DWUKOMPONENTOWYMI FARBAMI NAWIERZCHNIOWYMI

ZASTOSOWANIE:
System przeznaczony jest do odnowienia uszkodzonych mechanicznie lub wyniku działania warunków atmosferycznych powierzchni kadłubów nad linią wody.

System stosujemy na:

  • żelkot (laminat poliestrowy), stal, drewno, aluminium
  • wcześniejsze powłoki lakiernicze wykonane farbami 2K

Produkty potrzebne podczas naprawy:

  • farba poliuretanowa 2K kolor Sea-Line
  • rozcieńczalnik do farb poliuretanowych do aplikacji pędzlem wałkiem lub do aplikacji natryskowej
  • zmywacz Cleaner
  • szpachlówki Sea-Line (w razie konieczności)
  • podkłady epoksydowe Sea-Line (w razie konieczności)
  • pasty polerskie (opcjonalnie)

WYKONANIE POWŁOK LAKIERNICZYCH FARBAMI 2K
KROK 1 – PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI:

1. Powierzchnię oczyść z zanieczyszczeń używając Cleaner Sea-Line lub wody pod ciśnieniem.
2. Za pomocą taśmy lakierniczej odznacz linię dla wykonywanych prac szlifierskich.
3. Wykonaj następujące prace szlifierskie, użyj papieru ściernego o gradacji P100-P240.

A. JEDNOSTKI NOWE, powierzchnię nieposiadającą powłok lakierniczych zmatuj do jednolitej chropowatości.

B. W POZOSTAŁYCH PRZYPADKACH:

  • Usuń wszystkie farby 1K oraz uszkodzone wcześniejsze powłoki farb 2K.
  • Powierzchnie w dobrym stanie zmatuj do jednolitej chropowatości.
  • Oszlifuj uszkodzenia. Do usunięcia głębokich uszkodzeń użyj papieru ściernego P40-P120.

4. Oczyść powierzchnię z pyłu i kurzu szlifierskiego.

5. Odtłuść ponownie miejsce naprawy używając Cleaner Sea-Line.

6. Jeżeli to konieczne używając taśmy lakierniczej wyznacz linie aplikacji farb.

KROK 2 – USUNIĘCIE UBYTKÓW / SZPACHLOWANIE

Pomiń ten krok, jeżeli powierzchnia nie wymaga użycia szpachlówek epoksydowych.

Jeśli jest konieczność użycia szpachlówek skorzystaj z instrukcji aplikacji szpachlówek epoksydowych.

KROK 3 – WARSTWA PODKŁADOWA

Dobierz epoksydowy podkład dwukomponentowy dostosowany do Twoich potrzeb:

  • Dla powierzchni żelkotowych (laminat poliestrowy) – sugerowane jest zastosowanie podkładu zabezpieczającego laminat oraz zwiększającego przyczepność i trwałość warstwy nawierzchniowej. Polecane podkłady: Lightprimer 5:1 lub Multifuncional Spray Sea-Line.
  • Dla powierzchni stalowych i aluminiowych – sugerowane jest zastosowanie systemu antykorozyjnego oraz podkładu zwiększającego przyczepność i trwałość warstwy nawierzchniowej: podkład epoksydowy 4:1 Sea-Line lub Podkładu epoksydowy Multifunctional Spray Sea-Line.
  • Dla powierzchni drewnianych – powierzchnia powinna zostać zabezpieczona przed wchłanianiem wody podkładem epoksydowym Lightprimer 5:1 Sea-Line.

Do wszystkich podkładów Sea-Line należy użyć rozcieńczalnik do podkładów epoksydowych Sea-Line, który stosujemy do aplikacji pędzlem, wałkiem i natryskiem.

KROK 4 – WARSTWA NAWIERZCHNIOWA

1. Rozpocznij od zmatowienia powierzchni papierem ściernym P120-P240, oczyszczenia z pyłu szlifierskiego oraz i odtłuszczenia Cleanerem Sea-Line.

2. Każdy ze składników osobno dokładnie wymieszaj przed połączeniem. Nie mieszaj większych ilości produktu niż ta, która może być zużyta. Czas przydatności mieszaniny do stosowania w temperaturze 20°C wynosi około 3 godziny. 1 litr przeznaczony jest do aplikacji na 13-14 m2/40 qm DTF.

3. Farbę poliuretanową przygotuj według proporcji objętościowej 2:1 i dodaj odpowiedni rozcieńczalnik do poliuretanu. Zwróć uwagę, że należy zastosować jeden z dwóch rozcieńczalników w zależności od rodzaju aplikacji.

  • W przypadku aplikacja wałkiem / pędzlem zastosuj Brush/Roll PU Spray Thinner Sea-Line w ilości: 15-25%.
  • W przypadku aplikacji natryskowej zastosuj PU Spray Thinner Sea-Line w ilości: 45-55%.

4. Do aplikacji natryskowej użyj dyszy 1,3 – 1,4 oraz ciśnienia 2,0 – 3,0 bar.

5. W przypadku jasnych kolorów zalecana jest aplikacja 2 warstw, natomiast w przypadku kolorów ciemnych 3 warstw.

6. Nakładanie drugiej i kolejnej warstwy farby poliuretanowej możesz rozpocząć:

  • w przypadku użycia wałka/ pędzla w chwili gdy powierzchnia będzie sucha na dotyk, czyli po około 6 godzinach.
  • w przypadku aplikacji natryskowej minimum po 30 minutach.

Po upływie 24 godzin od zakończenia aplikacji pierwszej warstwy farby poliuretanowej należy zmatować powierzchnię przed aplikacją kolejnej warstwy. Do matowania użyj papieru ściernego P320-P600.

7. Usuń taśmę lakierniczą niezwłocznie po zakończeniu aplikacji farby poliuretanowej.

KROK 5 – DALSZE PRACE

1. W razie powstania na powierzchni defektów lakierniczych, usuń uszkodzenia papierem ściernym o finalnej gradacji P1200-P1500.

2. Aby nadać dodatkowy połysk lub usunąć defekty szlifierskie z powierzchni, użyj odpowiedniego systemu polerskiego.

3. Zabezpiecz powierzchnię używając wosku ochronnego S5 Quick wax Sea-Line lub S4 Protect Wax Sea-Line.


katalog Sea-Line

Więcej informacji o produktach Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij