MALOWANIE MOTORÓWKI

Prace bosmańskie

MALOWANIE MOTORÓWKI

Malowanie motorówki czyli fotoreportaż z prac lakierniczych prototypu stalowej jednostki farbami Sea-Line.

   MALOWANIE MOTORÓWKI

Malowanie motorówki – przygotowanie powierzchni

Przed przystąpieniem do prac lakierniczych powierzchnie stalowe zostały  wypiaskowane, a spawy wygładzone szlifierką. Całą jednostkę oczyszczono oraz bardzo dokładnie umyto przy pomocy Cleaner / Zmywacz Sea-Line.

Malowanie motorówki – Epoksydowy podkład antykorozyjny 4:1

W pierwszym etapie prac lakierniczych, powierzchnię zabezpieczono podkładem epoksydowym antykorozyjnym 4:1 Sea-Line. Podkład aplikowano natryskowo w trzech warstwach o łącznej grubości 240 qm. Taka grubość gwarantuje odpowiednie zabezpieczenie powierzchni stalowej oraz aluminiowej przed powstawaniem oraz ewentualnym rozwojem korozji pod powłoką lakierniczą.

W celu uzyskania odpowiedniej tiksotropii, rozlewności, farby poliuretanowe oraz podkłady epoksydowe Sea-Line wymagają uzupełnienia mieszaniny dedykowanymi rozcieńczalnikami. Szczegółowe informacje znajdują się w kartach technicznych. Karty można pobrać na stronie sea-line.eu.

Aplikowany na jednostce antykorozyjny podkład epoksydowy 4:1 został zmieszany z 35% rozcieńczalnika do systemów epoksydowych Sea-Line.

MALOWANIE MOTORÓWKI-podkladem-antykorozyjnym-sea-line  malowanie-podkladem-antykorozyjnym-2-sea-line

 

 

 

 

 

Malowanie motorówki – Epoksydowy podkład Lightprimer 5:1

W kolejnym etapie zmatowiono utwardzony podkład antykorozyjny i nałożono warstwę podkładu Lightprimer 5:1 Sea-Line z rozcieńczeniem 40%. Podkład Lightprimer 5:1 zagwarantował doskonale wyrównaną powierzchnię dla aplikacji farb poliuretanowych.

malowanie-podkladem-lightprimer-sea-line malowanie-podkladem-lightprimer-2-sea-line

 

 

 

 

 

Malowanie motorówki – Farba poliuretanowa Sea-Line

Burty, pokład oraz kokpit pokryły dwie warstwy farby poliuretanowej Sea-Line w kolorze szarym (RAL 7000). Aplikacja natryskowa farby poliuretanowej z dedykowanym rozcieńczalnikiem do natrysku (45% rozcieńczalnika) pozwoliła uzyskać odpowiednią tiksotropię, rozlewność oraz lustrzany połysk na powierzchni.

malowanie-przygotowanie-do-poliuretanu-sea-linesea-line-efekt-finalny-malowania-poliuretanem

 

 

 

 

 

 Malowanie motorówki – Antifouling

Kolejny dzień prac poświęcono to malowanie farbami antyporostowymi. Przed rozpoczęciem aplikacji ponownie umyto powierzchnię pod linią wody wykorzystując Cleaner / Zmywacz Sea-Line. Dno otrzymało dwie warstwy antyfoulingu ALU PLUS Sea-Line w kolorze białym, nie zawierającego tlenków miedzi. Zastosowane w farbie biocydy nie powodują zmiany koloru w trakcie eksploatacji jednostki czyli niepożądanej zmianie barwy. Farba antyporostowa ALU PLUS może być również stosowana na aluminium, będąc jednocześnie do 30% skuteczniejszą w ochronie jednostek przed porastaniem (w porównaniu do klasycznych farb antyporostowych zawierających tlenki miedzi).

malowanie-przygotowanie-do-antifoulingu-sea-linesea-line-efekt-finalny-malowania-antifoulingiem

 

 

 

 

 

Malowanie motorówki – Efekt finalny

Po tygodniu prace lakiernicze zostały ukończone, a prototyp jednostki stalowej był gotowy do montażu silnika oraz wyposażenia. W tym czasie nastąpiło pełne utwardzenie podkładów epoksydowych a farba poliuretanowa w ostatnim dniu została także dodatkowo wypolerowana systemem polerskim Sea-Line, uzyskując idealny połysk. Powierzchnia burt i pokładów została również zabezpieczona woskiem ochronnym S4.

sea-line-efekt-finalny-malowania-4sea-line-efekt-finalny-malowania

 

 

 

 

 

Malowanie motorówki – Galeria

Zabezpieczenie antykorozyjne oraz nowy image jednostki uzyskano wykorzystując materiały lakiernicze Sea-Line.


Katalog Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij