DISCO VOLANTE

Prace bosmańskie top strony

DISCO VOLANTE czyli zrób sobie motorówkę

Marzenie o własnej motorówce nie musi wcale oznaczać konieczności jej zakupu. Możemy zostać armatorami jednostki pływającej podejmując zgoła inną decyzję o wcieleniu się w rolę szkutnika. Na początek warto rozważyć niewielką konstrukcję.  Dzięki temu zmniejszymy koszty jej budowy, a poniesione wydatki również zostaną rozłożone w czasie. Takie właśnie rozwiązanie wybrał bohater dzisiejszego artykułu, Wojciech Cieślik z Poznania, właściciel i budowniczy jednostki GLEN L SQUIRT,  noszącej nazwę DISCO VOLANTE.

BUDOWA


GLEN L SQUIRT to jednostka dwuosobowa o konstrukcji sklejkowej, o długości całkowitej 3,55 m, napędzana silnikiem zaburtowym o mocy 25 KM.  Niewielkie gabaryty pozwalają na wykonanie wszystkich prac w garażu lub niewielkim pomieszczeniu przydomowym. Na tym etapie prac, niezbędne jest posiadanie podstawowych zdolności niezbędnych majsterkowicza, które umożliwią przygotowanie i połączenie poszczególnych elementów konstrukcyjnych oraz poszycia.

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - szkielet

PRACE LAKIERNICZE – przygotowanie powierzchni


Laminowane przy użyciu żywicy epoksydowej poszycia kadłuba kończy etap budowy i  pozwala rozpocząć prace lakiernicze. Jako pierwszy na kadłubie zostaje zastosowany podkład epoksydowy Lightprimer 5:1 Sea-Line, który po matowieniu posłuży jako idealna baza dla szpachlówek epoksydowych, wyrównujących powierzchnię.

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (1) f.podkladkowa

 


Zastosowanie szpachlówek epoksydowych w tym miejscu jest niezbędne, gdyż są one odporne na działanie wody. Szpachlówka epoksydowa lekka Sea-Line, pozwala na bardzo dokładne wyrównanie powierzchni (czas pracy dla szpachlówki wynosi około 50 minut w 20°C).

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (2)


Oszlifowaną wstępnie szpachlówkę, ponownie malujemy podkładem epoksydowym lightprimer 5:1, w dwóch warstwach. Przed aplikacją lakierów poliuretanowych, powierzchnię wyrównujemy papierami ściernymi.  Uzyskanie idealnie równej powierzchni podczas szlifowania podkładu, możliwe jest jak zawsze dzięki zastosowaniu pyłu grafitowego lub lakieru kontrolnego.

IMG_9887


Na powierzchnie pokładu, na którym pozostawiona zostanie widoczna struktura drewna, aplikujemy bejcę a potem podkład epoksydowy Woodprimer 10:4 Sea-Line, do pełnego nasączenia drewna.

Powierzchnię pokładu wyrównujemy tradycyjne, szlifując powierzchnię papierem ściernym.

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (5) malowanie bezbarwnym

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (6)

PRACE LAKIERNICZE – warstwy wierzchnie


Kiedy poszycie oraz pokład zostały już idealnie przygotowane, rozpoczynamy ostateczne prace lakiernicze. Na początek poszycie kadłuba malujemy farbą poliuretanową Sea-Line 2:1, z dedykowanym rozcieńczalnikiem do aplikacji wałkiem / pędzlem. Kadłub DISCO VOLANTE będzie miał głęboki i wyrazisty kolor czarny.

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (4) - f.kolor


Na pokład natomiast trafi lakier poliuretanowy Clear Coat Sea-Line , który nie tylko zabezpiecza przed działaniem promieni UV, ale podkreśla również idealny wygląd drewna

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (7)

PRACE LAKIERNICZE – POLEROWANIE NA DOPIESZCZENIE


Po zakończeniu prac lakierniczych wykonywanych tradycyjnymi metodami (wałkiem i pędzlem), powierzchnię możemy dodatkowo wypolerować używając systemu past polerskich Sea-Line. Polerowanie podkreśli połysk oraz usunie drobne skazy lakiernicze (morka po wałku czy smugi po pędzlu).

Disco Volante - Glen-L Squirt boat made by Wojciech Cieslik PL - (8)

SeaLine - konkurs

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NA WODZIE


Kiedy wszystkie prace zostaną zakończone, pozostaje cieszyć się posiadaniem wymarzonej, pięknej jednostki.

Disco Volante - malowane Sea Line

Disco Volante
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

DISCO VOLANTE

Każdemu kto zdecyduje się na samodzielną budowę nawet niewielkiej jednostki, po zakończeniu prac życzymy tradycyjnej stopy wody pod kilem.

Fotografie: Wojciech Cieślik

Redakcja : jachtowe.com


Katalog Sea-Line

  • Podziel się:
  • Facebook
  • Twitter
  • linkedin
  • E-mail

Zobacz również

Newsletter
KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line
CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW oraz ŁODZI
Zamknij