Farby jachtowe

Farby jachtowe i lakiery nawierzchniowe Sea-Line dają skrzętny i porządny wizerunek łodzi. Chronią również obiekt pływający przed działaniem wody, atmosfery hydrologicznej, uszkodzeniami mechanicznymi i promieniowaniem UV. Przede wszystkim polecane są powyżej linię wody.

Farby jachtowe Sea-Line:

Farby jachtowe Sea-Line

Farby jachtowe Sea-Line czyli emalia nawierzchniowa zalecana jest głównie ponad linie wody, bowiem posiada właściwości chroniące przed warunkami atmosferycznymi i promieniowaniem UV. Jest to farba o dużym połysku co daje ładną i zadbaną prezencję łodzi i wysoką trwałość na zarysowania. Kleistość farby i poziom kolorów zapewnia kolosalną wydajność co więcej wysoką siłę krycia. Nie ścieka z stojących nawierzchni i idealnie miesza się z pozostałymi dodatkami. Puszki kumulują należyte pojemności składników gdzie pozostawiono miejsce na wymieszanie składników. Dostępne są również dodatkowe rozcieńczalniki, pędzel lub natrysk. Wszystkie dane jak malować dostępne są na witrynie www.jachtowe.com.pl. wspólnie z filmami instruktażowymi.

Farby antyporostowe Sea-Line

Farby antyporostowe Sea-Line to farby służące do chronienia dna kadłuba przed przerastaniem skorupami i glonami. Owe farby selekcjonujemy stosownie do modelu łodzi i terenu wodnego w którym pływamy. Ważną treścią jest z czego zbudowana jest dana jednostka pływająca, z jaką szybkością się porusza tudzież rodzaj zbiornika wodnego czy jest to woda słona (jak duże ma zasolenie) lub słodka.

Farby antyporostowe Sea-Line:

Dla antyfoulingu selfpolishing Sea-Line prawidłową grubość powłoki zdobędziemy malując 1 litr farby na powierzchni 8-9 m2. Polecana jest także akuratna liczba warstw 2-3. Przeważnie farby antyporostowe nie mogą być nakładane jedna po drugiej, jednak w tabeli kompatybilności farb antyporostowych są wszelkie dane i kiedy ta zasada nie musi obowiązywać. Nim przystąpimy do malowania wypada gruntownie umyć fundament korzystając z ogólnie dostępnych specyfików chemicznych, jakie później w pełni spłukujemy czystą wodą. Totalne usunięcie wcześniejszych powłok przeciwporostowych jest istotne jeśli zamierzamy dokonanie zabezpieczenia antyosmotycznego gruntem epoksydowym Lightprimer 5:1 czy też antyosmotycznym HS 3:2. Ścieranie to następujący krok. Usuwamy pozostałości przy użyciu papierów ściernych.

Najistotniejsze ażeby dopasować odpowiednią gradację papieru ściernego. Opcjonalnym wyjściem dla prac szlifierskich jest metoda piaskowania. Owa metoda sprawdza się najbardziej na powierzchniach stalowych. Stosowana jest także w toku oczyszczania powierzchni z pęcherzy także ognisk osmozy na laminatach. Jeżeli nawierzchnia jest czysta i sucha, możemy przystąpić do realizowania robót lakierniczych, remontowych. Wszelki artykuł, bez względu czy będzie to nawierzchniowa farba poliuretanowa, antifouling czy system polerski potrzebuje odpowiedniego przygotowania powierzchni. Dane na niniejszy temat znajdą Państwo w kartach TDS poszczególnych towarów również na stronach internetowych : www.sea-line.eu lub www.jachtowe.com.pl.

A zapomniałabym! Nowiutką łódź lub łajba także wypada zabezpieczyć. Podkład Epoksydowy Lightprimer 5:1 stworzy warstwę barierową ochronną przed przenikaniem cząsteczek wody do laminatu poliestrowego.

Prace bosmańskie

Prace bosmańskie zatem nic odmiennego jak różne przedsięwzięcia połączone z renowacją żagli, okuć - metalowych elementów na jachcie albo żaglowcu, jakie służą do mocowania olinowania, i naprawą pokładu i osprzętu żaglowego na statku wodnym o napędzie żaglowym. To ostanie to takielunek czyli to maszty i liny znajdujące się na pokładzie, dzielące się na takielunek trwały i poruszający się. Kiedyś wszystkie maszty i bomy robione były z drzewa toteż nazywamy je drzewcami, jednak w dzisiejszych czasach spotykamy je z aluminium, bądź włókna węglowego. Krańce zamocowane to po prostu pięty, a końce wolne dzielą się na końce drzewc poziomych czyli bomów zwane nokami i końce drzewc stojących tzn.maszty zwane topami. Tak aby nie wywrócił się do tyłu od przodu wspiera go lina stalowa mieniona sztagiem. Sztag może znajdować się jeden, lecz z reguły dla bezpieczeństwa stosuje się dwa ewentualnie więcej. By maszt nie przewrócił się do przodu od tyłu podpiera go lina stalowa nazywana achtersztagiem czy też aftersztagiem. Najczęściej jeden bądź dwa. Przed powaleniem masztu na boki dbają z obu burt zamocowane wanty. To również liny stalowe. Stosuje się dwa rodzaje want. Jedne biegną od topu,to jest górnego krańca masztu, do burt, to wanty topowe, nazywane topwantami. Można by o tym pisać całą lekturę lecz w rzeczy samej w skrócie mniej więcej tak to wygląda.

Takielunek będący w ruchu to wszystkie liny ruchome regulujące żagle i osprzęt dający się rozebrać. Owe liny to szoty, fały tudzież brasy. O pracach bosmańskich i surowcach koniecznych do ich dokonania więcej zapraszam na http://www.jachtowe.com.pl/ - prace bosmańskie. Każdy Bosman zna także tzw. węzły żeglarskie służące do spajania, mocowania oraz zmniejszania lin, sznurków bądź innych podobnych materiałów poprzez właściwe wiązanie bądź przekładanie. Może służyć do wiązania ze sobą dwóch czy więcej lin, mocowania lin do pozostałych przedmiotów czy do formowania pętli. Znajome węzły to m.in. płaski, refowy, szotowy, bramszotowy, flagowy, węzeł Huntera, rożkowy, splot krótki, wantowy.

Zamknij
Wiecej informacji

KOMPENDIUM WIEDZY Sea-Line

CZYLI ABC KONSERWACJI I NAPRAWY JACHTÓW I ŁODZI

Serwis zawiera porady dotyczące konserwacji i pielęgnacji jachtów dla szkutników i hobbystów. Znajdziecie tu Państwo informacje, które pomogą w przeprowadzeniu drobnych czy większych napraw łodzi z laminatu, stali czy drewna.

www.jachtowe.com.pl to artykuły o przygotowaniu powierzchni, malowaniu, szpachlowaniu i polerowaniu, a także kalkulator który pomaga obliczyć ilość farb i szpachlówek niezbędnych w przeprowadzeniu remontu jachtu czy łodzi.

Jeżeli brakuje tu odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania, prosimy o kontakt. Opracujemy materiały i podzielimy się wiedzą.

farby antyporostowe Malowanie jachtu Farby jachtowe Prace bosmańskie
Poradnik konserwacji jachtów baner top
Copyright (C) jachtowe.pl Realizacja: Estymo
Facebook
Kalkulator farb Produkty do remontu

Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji